תגובות של קוראים וקוראות
על הספר "מה את מבקשת"
התגובות מופיעות כאן בשמות בדויים. הן הגיעו אלינו במייל, בפייסבוק ובווטסאפ
תגובות של צעירים
אילת, בת 23
שבוע טוב. סיימתי בשבת לקרוא את הספר. סיימתי אותו עם דמעות בעיניים (דמעות טובות!)
אני מרגישה שאני צריכה לקרוא את הפרקים האחרונים עוד 3 פעמים כדי להבין עד הסוף ולחבר את זה לעצמי, אבל עדין… הרגשתי צורך עז לכתוב תודה. אז תודה ענקית על הספר!! מקווה שאוריה באמת קוראת את זה. תודה!
ירדנה, בת 21
אוריה היקרה,
למרות שאנחנו לא מכירות מה שהייתי רוצה לעשות עכשיו הוא לתת לך חיבוק גדול ולהגיד לך תודה. המרחק יאלץ אותי לכתוב לך ולצמצם קצת… זכיתי ולעומת הרבה מחברותיי במשך הרבה שנים המושג צניעות לא הצליח לעורר בי תחושות לא נעימות.
בשנים האחרונות של התיכון, כשההתאהבות הראשונית וההליכה הכמעט עיוורת אחרי ה׳ דעכו, יחד עם עוד לא מעט תהיות ושאלות בעניינים אחרים משהו התחיל להיסדק בתוכי. הרגשתי שהעולם צועק עליי ומטיח בי מבול של סיסמאות פורטניות ומתירניות כאחד ולי אין מה לצעוק בחזרה.
המשכתי להתלבש כמו שהתלבשתי ולנהוג כמו שהתנהגתי בגלל מחוייבות גדולה לקב״ה אבל המבוכה המשיכה ללוות אותי. נתת לי הרבה נחת בכך שחיברת תחושות ומחשבות לרעיונות מבוססים ומקורות.
ברור לי שעוד אמשיך להיתקל באמירות של אנשים, נשים וסוגיות שיטרידו אותי אבל הספר והבשורה שהוא מביא איתו הוא עוד נדבך בבניין היציב שאני מנסה לבנות בתוכי. האמת שנתת לי הרבה יותר מנחת, אני ממש התרגשתי לקרוא את הספר.
תביני, אני באמת אוהבת את ה׳ ותורתו לכתחילה בלי תנאים אבל בלימוד שלי אני גם מנסה להבין איך הבחירה בדרך החיים הזה מהווה תיקון עולם.
החצי השני של הספר מלא בביקורת, אבל זו ביקורת מלאה באמונה ובחתירה לתמימות מפוכחת שכזו, משהו פשוט ומתוקן שהיהדות מציעה לנו, ולכן אני מאמצת אותה בשתי ידיים.
תודה על התמימות השנייה שזיכית אותי בה. מעריכה ככ ושותפה שלך לאמונה בברית ובאהבת אמת.
נווה, בן 26
בהזדמנות זאת אציין (לא ידעתי שזאת את מי שעונה). זה ספר שמטלטל את החיים שלי, ממש כך.
אני גבר רווק, בן 26, שגדל וחונך בחברה שהמיניות לא מדוברת ופשוט לא ידעתי איך מתייחסים בכלל לנושא הזה. עכשיו אני מבין שהושפעתי מאוד משיח השחרור המיני המערבי כי פשוט לא היה משהו אחר שימלא את המקום של איך תופסים את המיניות בכלל.
הקריאה בספר מחברת אותי למקומות הכי עמוקים שבי, למחשבות שלא ידעתי לבטא ולהרגשות שלא היו להן מילים. תודה תודה תודה לך, עדיין באמצע הספר והוא ממש הפך להיות מרכז עולמי. אני הולך לקנות עוד 2 עותקים (לפחות) כדי לשתף את זה כמה שיותר (מקווה שאני לא חוטא ב”פומביות”, אבל בעצם קריאה בספר זה מפגש שלך עם עצמך אז לא נראלי..), זה הרי מקיף אותנו מכל עבר המיניות וחוסר הנגיעה בנושא מצד הדתיים.
המשך, נווה, בן 26
אני נרגש כולי, מלא בהרגשה שאין לה סוף, מטולטל, נפעם, ממש עולה על גדותיי. סיימתי את הספר, וזה מרגיש כמו אוקיינוס, בלי הגבלה וסוף, עמוק עמוק, ששוטף אותי. ואני נשטף איתו ורק רוצה להעמיק עוד ועוד ועוד ועוד.
התהליך של הימים האחרונים של הקריאה בספר שלך מתחבר לי לכל כך הרבה נקודות אישיות ודברים שאני עובר עם עצמי בימים אלה ואולי בכלל בכל השנים האחרונות, אני ממש מנסה לשתף אותך במפגש שלי עם ה״סוד״ הזה, ה״סוד״ שקיים מאז ומעולם ועכשיו נגיש לכל מי שרק רוצה אותו ומחפש, ובזכותך הוא קיים גם בשבילי. חשוב לי להכיר לך תודה.
תמיד אהבתי מאוד את הדת, הייתי בישיבה גבוהה, (לא ידעתי איך ומה אבל חיפשתי), ומתישהו כשהחיים שלי קיבלו סחרור, הדת שהייתי מלא בה פשוט לא ענתה לי על הצורך הנפשי, לא הייתה ה״מיתוס״ שיכל לחבק אותי בסערה.
יש לי רגשות מאוד עמוקים כלפי האמונה והדת, אף פעם לא נפגשתי עם תוכן כמו שלך אבל אני תמיד ידעתי בתוכי שהוא קיים. המפגש הזה עם התורה וה״סוד״ הזה גורם לי לרצות לגלות מחדש את התורה. תורה גדולה ומדויקת שמקיפה את כל תחומי החיים, שיודעת להיטיב עם כל מי שמחפש תוכן ומשמעות, בלי להתנצל. (ואני מחפש, ממש ממש מחפש, והפעם החיפוש מדויק הרבה יותר, אני בעצמי בוגר הרבה יותר).
אני כל כך מאמין שהתוכן הזה יכול לשנות חיים של אנשים. הייתי מעניק אותו במתנה לנווה של התיכון, ואני רוצה ששאר הנערים/נערות שחשוב להם הנושא ולא יודעים איך לגעת בו בכלל ידעו שיש להם אפשרות אמיתית ומציאותית.
כמה שהנושא הזה חשוב בשבילי. כמה שלא ידעתי איך ניגשים אליו בכלל, כמו נק׳ אור פנימית ומרכזית שפשוט מאירה את ה-כ-ל באור . היה חושך ובלבול ועכשיו יש אור.
איך אני ממשיך להעמיק? איך אני ממשיך לגלות נק׳ יותר גבריות? איפה לומדים עוד?? אני רוצה להפיץ את הדבר הגדול הזה שעטוף בספר שלך…
אלי, בן 22
שלום וברכה,
אני רוצה לבשר לך שסיימתי את הספר😀 וזה ספר מדהים! אחד הספרים הכי משמעותיים שקראתי ואני כבר חווה את ההשפעה שלו עלי, אפילו באופן הכי מילולי.. (“אני שומר נגיעה לנישואין”).
אז קודם כל תודה! זה באמת ספר שיוצר סדר בעולמות וגם משנה אותם…
נגה, בת 18
שבוע טוב! אני נגה, בת 18.
רציתי רק לשתף שהספר שלך פשוט מדהים! הכל כתוב בצורה כל כך פשוטה וכנה, כל כך הרבה תשובות לשאלות שבכלל לא ידעתי שיש לי. בתור בת אולפנה, ומישהי שמאוד מחוברת לתרבות המערב, הנושא של מיניות- והתפיסה שלה בעולם הוא נושא שמעסיק אותי מאוד.
מרתק לקבל גישה ברורה ומסודרת לדרך שבה העולם מתנהל וחושב וזה מאוד עוזר לי לגבש את הדעה שלי והמקום שלי בנושא רגיש שכזה. מודה לך מאוד על הזכות לקרוא את הספר שלך! אשמח לקרוא ספרים שלך גם בעתיד(:
יהודה, בן 24
ערב טוב הרבנית אוריה!
האמת, אני לא יודע אם ציפית שהספר “מה את מבקשת” ייקרא גם ע”י רווקים דתיים. אני מקווה מאוד שכן, כי אם לא, אז אני חייב “להתוודות” ולומר לך שחבר טוב שלי, רווק גם הוא, המליץ לי על הספר. ואני חושב שמכיוון שאני ,בחור דתי נורמטיבי לחלוטין וגם חבריי, שמענו על הספר הזה וקוראים אותו בשקיקה ולא יכולים להניח אותו מהיד, אז זה אומר שהבשורה עושה לה כנפיים!
אני באמת חושב שהספר הזה הוא בשורה. אני חושב שזה אחד הספרים החשובים שקראתי בחיים שלי (זה נשמע ממש מתיימר כשכותב את זה בחור בן 24, אבל חיפשתי את הסופרלטיב הנכון…). הוא עשה לי סדר (או לפחות התחלה של סדר) בבלגן שהכעיס אותי שהוא מבולגן, שידעתי שמישהו חייב כבר לתפוס את המושכות ולארגן אותו, ולנהל אותו, ולהפסיק להשאיר אותנו סמוקים ממבוכה ומחוסר אונים.
כ”כ שימח אותי לראות איך שאלות שמנקרות לי בראש המון זמן מקבלות מענה סוף סוף, ועוד כזה אלגנטי, פשוט, חדשני אבל כזה שמסתבר שתמיד היה שם. מתוך הערכה עצומה לתורה ולחז”ל, אף פעם לא היה נראה לי הגיוני שהם לא התוו לנו דרך סלולה ובריאה, בטח בנושא כ”כ עדין וסבוך, ולכן הפירוש שלך לגמרות שאת מביאה גרמו לי לנשום לרווחה בחיוך.
שימח אותי גם לראות שהנושא הזה עוד הרבה יותר מורכב ועשיר ממה שתיארתי לעצמי, ושיש לו סוף טוב. (וגם תמיד מגניב לראות איך בסוף מסתבר שאנחנו המצאנו את כל הדברים הטובים, במקרה הזה האהבה שרק מתגברת וה”הם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה”… בטח את באה ללמד אותי מה זה רומנטיקה, סצינת גנרית של נשיקה על החוף מול השקיעה! רבי יוחנן יגרום לך להקיא מרוב קיטש…)
אני יכול, ורוצה מאוד, להמשיך ולכתוב בלי סוף על כמה שאני חושב שהספר הזה משמעותי, על העניינים הרבים שהוא נוגע בהם ומאיר אותם חוץ מהנושא עליו הוא נכתב, ועוד ועוד, אבל ברור לי שהזמן שלך יקר והמייל הזה גם ככה התארך הרבה יותר ממה שרציתי, אז רק אסיים ואומר- תודה. על הכנות וגילויי הלב בספר, על האומץ להיכנס לעובי הקורה, על שנתת לי פה להשיב ומצח להרים ראש בגאווה, על חיזוקה וביצורה של האמונה באהבה אמתית שרק הולכת ומתעצמת, וההבנה שזה דבר יהודי מאין כמוהו.
בהערכה עצומה ובתקווה שיפוצו מעיינותייך החוצה.
יעל, בת 16
שלום הרבנית אוריה, מה שלומך ?
קוראים לי יעל, בת 16 (היום!), דתית לאומית, מהמרכז.
רציתי להגיד לך כמה מילים שלא יספיקו אפילו לא במעט לתאר את ההערכה שיש לי אל הספר ואלייך. נתחיל בכך שבתור בחורה עם בעיית הפרעות קשב וריכוז אני כמעט ולא מצליחה למצוא את עצמי מרותקת לספר. הפעם- פשוט לא יכולתי להוריד מהספר את העיניים.
ישבתי שבת אחרי שבת עד שתיים בלילה כדי לקרוא בו. גם אחרי שהאור בבית נכבה. (כן, גם בשירותים. מסירות נפש!) גם עכשיו כשכבר גמרתי לקרוא אני עדיין חוזרת לקרוא קטעים אהובים ונדמה שאף פעם לא ימאס לי לקרוא בו.
יניב, בן 19
היי אוריה, שמי יניב.
אני עוקב אחרי התוכן שלך בפייסבוק וביוטיוב. אני מאוד שמח שיש קול ייחודי, צעיר וחדור מטרה כמו אפרכסת ובכלל העולם הדתי בהקשרי צניעות, נשים, מיניות וכיו”ב.
אשמח מאוד אם מכון אפרכסת יוכל לפתוח אפיקים לנוער הדתי הגברי גם כן…זה לא פחות חשוב.
לצד הבושה הסיסטמטית שחוות הנערות, הנערים חווים את תחושת האשמה, והשנאה העצמית בהתמודדות עם היצריות ה”פרימיטיבית” לכאורה שלהם…
רבקה, בת 21
שלום הרבנית אוריה, שמי רבקה, אני בת 21. גדלתי ביישוב מעורב בתוך משפחה דתית, ומצויה כבר חיים שלמים בתהליכי דיוק והשתלמות של הדת ואלוקים בחיי… רציתי לומר לך תודה על הספר הזה, על הזכות לקחת חלק באמת שאת ממרקרת, באהבה שאת מחזירה לכולנו כנשים, כציבור, שדבקו בו כל כך הרבה שיחים ללא כל קשר לאמת שלנו.
תודה על הדיוקים ועל הענווה בה כתבת, על הפנייה האישית כל כמה שורות ועל המחשבה האמיתית על השפעת הספר על הקוראת… מרגישה שפתחת לי עולם חדש של אהבה ושמחה ודיוקים, ואמיתות.
דור, בת 17
אהלן (: קוראים לי דור ואני רוצה להודות לך ממש ממש על הספר “מה את מבקשת” זה סידר לי בראש כלכך הרבה דברים. אני כלכך כלכך שמחה שנתקלתי בספר המדהים הזה. תודה ענקית ענקית!
רוני, בת 23
שלום אוריה, אני משערת שמאז שספר יצא לאור את מוצפת בתגובות ומילים טובות ולכן התלבטתי אם לכתוב את המילים שלי גם כן, אם אפילו תספיקי לקרוא את הכל. הרי את כבר יודעת שהספר שלך מדהים, את כבר יודעת שיש לך בשורה גדולה לעולם. ובכל זאת, אני מרגישה צורך להודות לך באופן אישי.
שמי רוני. אני בת 23 וגדלתי בגוש עציון. יצא לי בכמה הזמדנויות קטנות לשמוע אותך, ונשארה לי תחושה, אי אז (אולי זה היה בתיכון), שיש לי רצון לשמוע אותך שוב.
ופתאום לא מזמן, אני רואה פרסומת במקור ראשון לספר שלך. נדמה לי שהייתי רוצה לקרוא אותו גם אם הוא לא נגע בנושא הזה, פשוט כי המבט שלך על העולם מסקרן ומחדש, אך הנושא עצמו הוא מה שגרם לי לשים לב.
גדלתי בגוש עציון. פתוח פה. מדברים על דברים, או לפחות ככה אנחנו מרגישים. ובכל אופן אני, ואני מבינה שהרבה מחברותיי (למרות שאז בימי התיכון, הייתי היחידה שאמרה את זה בקול, והרגשתי חריגה מאוד בנוף), גדלתי עם מטען לא פתור, עצום וכואב בנוגע לנושא המיניות בלי אפילו להבין למה. מה קורה שם ומה כל כך בוער.
מטען שכזה, כמו פצצה מתקתקת, הייתה חייבת להתפוצץ. אצלי זה באמת הפך לפיצוץ גדול וכואב, אך גם אצל כל מי שלא- כל מי שפשוט נכנעה בעדינות לאחד הרעיונות שמשודדרים לנו בלי סוף בלי סוף מכל כיווני הרוח של התרבות שלנו, הכאב שזה עלול להוליד בהן הוא עצום.
אני רוצה שתדעי אוריה, שהשבוע, לאחר שקראתי את הספר, לראשונה בחיי, הבטתי במראה על הבגדים הצנועים שבחרתי ללבוש, וחייכתי על בחירה הזאת. בפעם הראשונה, מ23 שנות חיי, לא הרגשתי שהגוף שלי לא קיים במעד לבגדים שלי, אלא להפך: הרגשתי שהוא קיים, ועוד איך קיים. ורוחש ומדבר.
אני אוהבת גוף, אני אוהבת להתעסק בו ולדון אותו ולחיות אותו. אני עוסקת ביוגה ובמחול ובעוד תחומים של יצירה, ואני גם (כיום, לא תמיד) מתלבשת צנוע כי “זה הדבר הנכון לעשות”. והסתירה שעמדה בין זה לזה, היא צביטה יומיומית שכבר התרגלתי אליה, ושיערתי שתמיד תחיה איתי.
ופתאום עולה האפשרות, שאולי לא. אולי אלו אינם עומדים בסתירה כל כך גדולה. ובפעם הראשונה, אני גם לא מרגישה מלוכלכת בגלל שיש לי תשוקה מינית (על ווליום גבוה בחיי, ולראשונה זה לא נראה לי מוזר, או אחר, משהו שצריך לכבוש ולרמוס!)
אוריה תדעי שאני מודה לך מקרב לב. מודה לך, ועם זאת גם מרגישה שרק התחילו הדברים. אני קוראת עכשיו את הספר בפעם השניה, ואולי אחרי זה תבוא השלישית. ואני רוצה שהיא תשנה לי את התודעה, את התפיסה, את האמונה. אין לי מושג איך בדיוק מתקדמים מפה, ומדייקים הכל, וחוזרים בתשובה באמת באמת, בצורה של שיבה ולא מחיקה. אבל אני יודעת היום שאיכשהו, זה אפשרי. ואני יודעת אני רוצה לשמוע אותך, ואני רוצה ללמוד ממך עוד. הלוואי וזה יתאפשר. (אולי תפתחי איזה שיעור לקהל הרחב?)
אגב, ישנם עדיין שאלות לא פתורות. למשל, לצערי לא התייחסת לספר, בכלל, לנושא רווח מאוד בתרבות שלנו היום, נושא שגם הוא זקוק ובדחיפות למענה והתייחסות מסודרת כמו שאת יודעת לתת לשאר הדברים, נושא המשיכה החד מינית. זה באמת נושא בוער בימינו, נושא שמעלה הרבה שאלות ואי אפשר פשוט לבטל אותו או להתעלם מקיומו. אולי יש בכוחך לחקור גם אותו, ולהתייחס אליו? אני מרגישה שיהיה לך מה לתת לעולם המבולבל שלנו בהקשר הזה.
בנוסף עולה השאלה, בתקופת הרווקות והדייטים, איך בחורה יכולה למיין, להרגיש, על הבחור שמולה לאיזה גישה הוא שיך (כי הרי זה ברור שהרבה מהדברים סמויים, וקשה לדבר על הדברים האלה בישירות ובגילוי). ההבנה שכל התפיסות חודרות אל כולנו, וזה נורא מחשיש, לבוא באמונה למשהו כל כך טהור, ולא לדעת שהוא בכלל לא תופס את הדברים ככה (גם אם הוא אפילו לא יודע את זה, כמו שאני לא ידעתי לאיזה גישה הייתי שייכת לפני).
והלוואי תציבי למישהו את המשימה לכתוב את הגרסה הגברית לספר הזה. גם הם צריכים, שמישהו יגלה להם שהם בכלל לא זאבים, ושמישהו יגלה להם שיש כזו אהבה, במילים ששייכות דווקא אליהם.
אוריה את מדהימה ומיוחדת, שליחה אמיתית. בהערכה גדולה, רוני
שני, בת 19
ממש ממש סליחה על השעה, אני פשוט לא מתאפקת… רפרפתי על הספר ונזכרתי שוב מחדש כמה הוא חשוב ומהפכני, כמה הוא שינה את התפיסה שלי וכמה אני רוצה שכמה שיותר נערות יקראו אותו! פשוט תודה שכתבת אותו, מזל שיש אותך בעולם ❤️
אהובה, בת 20
היי אוריה, קוראים לי אהובה. אני בוגרת מדרשה שסיימה לקרוא את הספר שלך ממש עכשיו. רציתי לשתף אותך שהספר שלך לא נתן לי מנוחה כל זמן שקראתי אותו וגם כשלא קראתי אותו…
תודה לך על שכתבת את הספר, תודה על שעשית לי סדר בראש ושפתחת צוהר לשיח בריא ושנתת לי הבנה למשמעות של ההלכות האלו. תמיד שמרתי נגיעה מפני שאני מחויבת להלכה, אבל אף פעם לא שמחתי בהלכות האלו ולא ראיתי את המשמעות שטמונות בתוכן. היה מצמרר ללמוד את סוגיית ארון העדות (בקטע טוב) ולקבל חיבוק שכזה מהגמרא ומחז״ל. תודה על הלימוד הזה.
נועה, בת 17
היי אוריה, קודם רציתי להגיד לך שהספר הזה שינה לי את כל החשיבה ודייק אותי ברמות! הוא באמת משנה עולמות. כל כך רלוונטי ומדויק לדור הזה. מתי יצא לי עוד לקרוא ספר דתי ולהחשיב אותו כ”לימוד תורה” שלי, וגם לקרוא על נועה קירל, קים קרדישיאן ושאר המהממות שאני בדרך כלל, לצערי, הרבה יותר מסתקרנת מהן… אני חושבת שהספר מדהים, ושהלוואי שבאמת אצליח ליישם אותו!
רחלי, בת 23
היי אוריה, שמחתי מאוד לקרוא את הספר, הוא ממש חדשני בעיניי. בעקבות הקריאה, התעוררו בי רגשות אשמה וחרטה על הקשרים כוללי המגע שהיו לי, שלא הובילו לנישואין. לכן אני מאוד שמחה שאת מודעת לרגשות הקשים שעלולים לעלות בקרב אנשים דתיים שלא שמרו נגיעה ולוקחת אותם בחשבון. יחד עם זאת, אני חושבת שאם לא הייתי קוראת את הספר שלך, לא הייתי חושבת ברצינות לנסות לקחת את המצווה הזו על עצמי, למרות שהתחבטתי בה לאורך השנים. הספר נתן לי מוטיבציה לנסות לשמור נגיעה, ולשמוח בכך- כי בעז”ה אני אזכה לבנות בית יותר טוב ובריא. תודה!
שרה, בת 20
שלום הרבנית אוריה, אני שרה, בת 20
קראתי את הספר שלך ונגמרו לי המילים, איפה היית עד עכשיו?
ואומרת את זה בכאב, כל השנים שנאבקתי במורות באולפנא,
בעצמי, בחוסר השלמה ואשמה על איך שאני מתלבשת או לא מתלבשת…
התרכזו בספר אחד, עם כל כך הרבה עומק, וכל כך הרבה תשובות ומעבר.
תודה גדולה!
יפעת, בת 25
היי, שבוע טוב! וואו, סיימתי השבת את הספר שלך והרגשתי שאני חייבת חייבת לכתוב לך, שלדעתי הוא פשוט מביא גאולה. עברתי בכמה מסגרות מאוד שונות אחת מהשנייה ותמיד הרגשתי שיש אילמות מסוימת סביב מיניות, שמירת נגיעה וכמובן צניעות, לא יודעים לדייק ולהגיד את הדברים כפשוטם או שמתבלבלים ומדברים אותם בשיחים שהם לא השיח היהודי הבריא כמו שתיארת בספר. החלק הכי מרתק זאת ביקורת התרבות, שזה אחד הנושאים הכי חשובים היום, פקיחת העיניים והמודעות למסרים סמויים או גלויים, לתרבות שאופפת אותנו ומשפיעה עלינו כל כך חזק. אז דבר ראשון להגיד לך תודה גדולה! הרבה דברים השתנו לי בעקבות הספר ובעז”ה עוד אלמד ליישם אותם ולהעביר אותם הלאה. כל כך חשוב.. דבר שני הלוואי שרק תמשיכי ותגדלי עם העשייה שלך, עם השיח שאת מעוררת, בכל פלטפורמה אפשרית הנושאים שאת מעלה ומציפה, זאת השליחות עכשיו. אל מול הבלבול הענק מזל שיש מי שאומרת את האמת ובעיקר כשזה מגיע ממקום נשי תורני
מעין, בת 17
❤️הספר מדהים אני לא רוצה לסיים אותו. באמת אלפי תודות, את ממש כותבת כ”כ הרבה דברים שרציתי לשמוע אותם, ולא יצא לי להיחשף אליהם עד עכשיו. כיף שהוצאת את הספר הזה, מאפשר לי להירגע ולהבין שיש מקום לשיח כזה!
מלכי, בת 20
…ובעיקר – עשית לי חשק להתלבש צנוע. אני חושבת שאני לבושה בצניעות אבל זה בעיקר מתוך הרגל, ופתאום כאן עשית לי ממש חשק דווקא עוד יותר לשמור על כך – לא כדי לא להכשיל. אלא מתוך מקום שאני רוצה לשמור על הסוד שלי קודם כל עבורי ואחכ עבור האיש שלי.
ווטסאפ מתוק שקיבלה תלמידה של אוריה
ורציתי להגיד לך שאני פשוט מכורה לספר של הרבנית שלך מהמדרשה… אני קוראת אותו ממש כזה בהתעניינות ונסחפת בו והוא מעשיר ורלוונטי ואני עפה עליו !!
עדי, בת 19
לאוריה שלום 🙂
שמי עדי, סיימתי לקרוא ממש עכשיו את הספר שלך “מה את מבקשת”, ואני שמחה ממש שקניתי אותו לרשותי, ספר מקיף, רציני, מעמיק ולוקח גם הלאה, קדימה ולמעלה.
מעבר לזה, שפה נוחה להבנה, שממש “מדברת אליך”. וואו, ממש התרשמתי!
סוף סוף יש מענה בימינו בחברה הדתית, או בדת, לעניין המיניות. ויותר מזה, אני מאמינה שהצלחת להנביע את המקום של המיניות מהמקום הבריא שהיה שלה טרם היציאה לגלות, בהחלט השיח היהודי הבריא.
תודה על הזכות, שמחה לחיות בבהירות גדולה יותר, מתוך אמת ושלום עם השיח שהצעת, בלי ה”סמטוחה” ששררה לפני, ממש לא מובן מאליו. כבר התחלתי לדבר על הנושא עם כל מיני נשים סביבי, ומקווה בהחלט “להפיץ את הבשורה” 😉
הלוואי והיה ספר כזה מקיף שהיה נותן מענה גם לבנים.
דניאלה, בת 25
שבוע טוב:) זכיתי לקנות את הספר והשבת התחלתי לקרוא. אני ממש בהתחלה, אבל ממש מוקסמת מכל אמירה שם… רוצה הכי ללמוד ולהפנים מהספר הזה! תודה ממש.
תפארת, בת 16
ואי תודה רבה רבה♥️ בסוף קניתי😉
אני רק בהתחלה של הספר, אבל בנתיים אין לי מילים אפילו שיגידו כמה הוא מדהים בשבילי,
אז תודה💗
יוני, בן 19
הרבנית רציתי להגיד תודה רבה הן על הספר והן על הערב… הזמנתי אתמול! וכבר התחלתי לקרוא (בגרסא האינטרנטית) עדיין לא בעובי הקורה אבל כבר ניכר שיש בו חידוש גדול וחשוב כל כך (גם לצד הגברי).
רעות, בת 26
אני ממש חסידה של הספר שלך ומנסה להפיץ את הרעיון גם לחברות☺️ משהו שהסכמתי עליו עם חברה זה שהיינו שמחות אם היית מרחיבה עוד יותר על השיח היהודי הבריא כדי שבאמת נטמיע בתוכנו את הדרך!
הודיה, בת 17
שלום הרבנית אוריה, תודה ממש על כתיבת את הספר:) הוא עונה על שאלות שקיימות אצלי כבר הרבה זמן, ומבהיר הרבה נקודות.
גלעד, בן 19
אגב, דיברתי אתמול עם חבר על הספר שלך שהוא גם קורא אותו. זו הייתה שיחה מאוד מעניינת. שנינו הסכמנו שזה ספר חשוב מאוד!
ואני חשבתי בלב, שבאסה לגברים, שלהם עוד לא הוציאו ספר כמו זה, שאולי ישנה את התפיסה שלהם, את המיניות, ואת עצמם…
אוהד, בן 24
שלום רב! קראתי את הספר החשוב “מה את מבקשת” ורציתי להודות לכם על הספר הנפלא הזה. סגנון הכתיבה וההסברות הברורות להפליא הופכות אותו לספר מצויין. הזעקה הכנה, הברורה והאמיצה בוקעת מתוכו ונוגעת בלב ובמיוחד – וזה מה שחשוב – בשכל.
בגלל שהוא כל כך ברור לשכל הוא יכול להיות מסילה מעשית של תשובה ותיקון. הוא באמת מאפשר שינוי עמוק בתודעה וברצון.
ברשותכם, אני מעוניין לציין שתי נקודות שנראות לי חשובות לפי ענ”ד בנוגע לנושא הפרישות וגם לנושא צניעות הלבוש.
פרישות: בספר משמע שהפרישות היא בהכרח “פוריטינית” – לאו דווקא. לענ”ד, מתוך היכרות עם אנשים גדולי אישיות שהם “פרושים” ומתוך עיון מתמשך בנושא הפרישות הגעתי למסקנה שהפרישות מתפקדת בדומה למיתוס (רק שכמובן לפי המסורת הנבואית הסודית שלנו לא מדובר “רק” במיתוס אלא במציאות רוחנית ממשית). אין לה דבר שלילי נגד המיניות והיא כרוכה לפניה ואחריה בתשוקה, בעונג, באהבת החיים והאדם (וגם בנות האדם).
אדרבה ישנם מקורות שמסבירים איך העונג שכרוך בפרישות האמיתית נחשף מתוך התשוקה המינית ואיך התשוקה המינית מחזיקה בתוכה את “החומר” של הדבקות העליונה שהפרישות מאפשרת. אכן יש פרישות מדומה שהיא פרישות של מעשה קוף ונראה לי שהיא המצויה והיא לא של “בני עליה” אלא של טיפשים. אבל הפרישות של אנשי סוד אמיתיים, בני עליה, היא דבר אחר לגמרי. (ברור שמשה רבנו לא ראה באישה שפלות, מין וכד’)
צניעות בלבוש: בספר משמע ש”הרמז” בלבוש הוא דבר מאוד מסוים. אני רוצה להציע שהרמז הוא דבר רחב מאוד. יש רמות שונות של רמז. רמז ברור, רמז כמוס, רמז עדין וכד’. התרבות המערבית כל כך גסה וחיצונית שרמז דק נתפס כ”לבוש חבית” שמסמל התנגדות למיניות. אבל אם נשתיק את הרעש המכוער הזה שמגיע מבחוץ ונמדוד את הרמז לעומת התרבות המקורית שלנו עד כמה שהיא ידועה לנו מההיסטוריה ומהתנ”ך נוכל לראות איך הצניעות החביתית הזו יכולה להיות רמז למטען מיני מקודש, גדול ואיכותי יותר מהרמז של היום. (לדוג’ מעשה דוד ואביגיל במדרש).
כמו כן הדברים יכולים להאמר ביחס לעולם הרגשי האינטימי, שגם בו יכולה להיחשף העוצמה המינית וגם אותה התורה רוצה לחבר לברית הנישואים.
ברכה בכל. אוהד.
נעמי, בת 21
שמי נעמי, אני רוצה להגיד תודה ! הגיע אליי במתנה ספרך: “מה את מבקשת”, ובמשך כל ארבעת השבתות האחרונות אני מתענגת על ארבעת החלקים. כל שבת – חלק. יסלח לי עונג השבת, זה ממש היה עונג השבת שלי בחודש האחרון.
הספר מדהים, שנון, חכם.
את הספר קנה לי חברי ולעתיד בעלי, שלפני כמה שבועות שאל אותי “את מכירה את אוריה מבורך? את תאהבי אותה”, אמרתי לו שלא, והוא סיפר לי בקצרה. מיד אחר כך פתחתי את היוטיוב והרצתי לופים של שיעורים והתארחויות שלך בפורומים משונים, לפני חודש וקצת הוא אמר לי “מה עם אוריה מבורך אולי תתחילי לשמוע אותה?”, צחקתי כל כך ואמרתי לו “מכירה אותה כבר יותר ממך, מושלמת, אין ספק”
באותה תקופה גם סיפרתי לחברה טובה עלייך והיא נתקלה בחנות ספרים בשם שלך וצילמה לי, כנראה ששלחתי לחבר שלי את התמונה כי כששאלתי אותו איך הוא ידע לקנות לי את הספר הוא אמר “מה יש לך הכרתי אותו ממך” 😊 העיקר שקראתי את הספר שחשוב כל כך בעולם שלי!
אני סטודנטית לעיצוב אופנה, והשיח שעוטף את העולם שלי, הוא השיח של העולם הזה, המבלבל נורא, כמעט כל הצגת מחקר ועבודות של סטודנטים יש עיסוק במיניות. אני לעצמי תמיד עונה בתשובות נגד לכל המתרחש מול עיני.
למשל כשמרצה דורש ממני להישאר ולהתענג בחוויה משמימה (ממש כך) משיעור ציור רישום בעירום (שבו יש מודל עירום בכיתה וכל הכיתה מסתכלת ומייצרת…) אני מסבירה לו שהוא היחיד שאולי מתענג וגם זה כי הוא לא מבין את מושג העונג, ומנסה להסביר לו ששאר הכיתה צוחקת ולא מעריכה בגרוש את המודל העירום, ויש זילות נוראית כלפי החוויה המרוממת שהוא טוען, ממש כמו בדוגמא של ההצגה בהבימה שמוצגת בספר.
ואני אולי נמנית עם הרצון של המקום שבו אני לומדת, למצוא משמעות לבגד שאתה לובש, אבל איזה לא מאוזן עלוב ועצוב זה לנסות למצוא כל כך הרבה משמעות מאחורי – נו, “בסך הכל בגד בארון”, לעומת הזילות הקשה שיש בחיי המין שלהם, אם עוד אפשר לקרוא לזה ככה… כנראה שכשהתחום הכי חשוב בחיים מאבד מכל המשמעות, מנסים למצוא אותה ולהכביד איתה על כל תחום אחר.
יש לי מקרים אין סוף ואני מחזיקה את עצמי, ויודעת שזה עובד לי, אך הספר שלך הוא סירה יציבה, עוגן לכל המקרים והמחשבות שלי. בכל שלב בספר יכולתי לעצור, ולקחת דוגמא מחיי.
על כן אני מתכננת להפיץ את ספרך!
ומעתה והלאה, אנסה ואשתדל מאוד שהספר ינחה אותי בעבודותי בלימודיי. תמיד מוטל עלינו לבחור נושא השראה למחקר, וכנראה שאקח את הפרקים שבספר ואעבוד איתם.
אולי בשונה מהספר דווקא אצטרך להתחיל ולא לסיים – עם הפרק העוסק בפורנו…
אבל רק כקטע שיווקי, ואכנס לאט לאט לכל הפרקים והתובנות
אני כותבת לעצמי גם סיכום קצרצר לספר, אולי אסיים את סיכומי בקרוב וגם אשלח.
תודה לך אשת חיל!
תגובות של אנשי חינוך וטיפול
הרב, ראש הישיבה החרדי (ביקש להישאר אנונימי)
שלום וברכה
שמי @@, אב ל6 בלעה”ר, אני ראש ישיבה חרדית @@, (ישבה שונה בנוף החרדי). בוגר עולם הישיבות החרדיות, ובן למשפחת רבנים מכובדת, נכדו של הרב הגאון @@.
למה אני מספר לך את כל זה, כדי שתביני את העוצמה שבשורות הבאות…
אז הסיפור הוא כזה, לפני כשלושה חודשים נפל לידי כמתנת שמים הפרסום לספר המדהים “מה את מבקשת” משהו בי דחף אותי לקנות את זה, אני חובב ספרים, חובב מחשבה מקורית.
ביום שקיבלתי את הספר בתוככי הקורונה, אני בבידוד עם בת חולה, ויומיים לפני ברית לבני הקטן בתוך בידוד, ימים לא קלים בכלל, אבל שליח מנחית לי מחוץ לדלת את הספרים, אני לוקח אותם ופותח את הספר הלא ברור הזה, ואני רואה שיש כמה סוגי הקדמות ומבין שלא ברור שהספר נכתב בכלל בשביל אנשים כמוני, אבל משהו פנימי דחף אותי תקרא את זה… והתחלתי ומאז לא הפסקתי.
לפני ימים אחדים אמרתי לאשתי היקרה שתחי’ שלו בורא עולם היה אומר לי אני אתן לך מה שתבקש אני אבקש ממנו שכל הספר הזה יחדור לי לבינה וללב, ספר שמבחינתי הוא הבסיס לזוגיות לחיים, להשקפה ולתפיסת החיים, כל הזמן המתנתי בספר לקטע שאני אקפוץ ואגיד “עד לפה, זהו היא הגזימה” אבל לא רק שזה לא קרה אלא ההתרחשות הייתה הפוכה לחלוטין. הפכתי את הספר מקריאה ללימוד, לעיון, הספר מלא בקימוטי דפים שעשיתי לי תזכורות.
בתפקידי אני גם מעביר שיעורים בשנה הגבוהה אצלנו, ובשיטה אני מלמד הלכות נדה וטהרת המשפחה, ומדבר על מיניות, ועצם השיח על הנושאים הללו הוא קריטי עבורם לתפיסת החיים הנורמליים, והם פותחים ומדברים הכל וזה הצלת נפשות.
אני מוכשר להדרכת חתנים ע”י מכון פוע”ה ועוסק בתחום בעיקר לתלמידים שלי אבל גם לכאלו שרוצים רק את ההדרכה, עכשיו בשלבי סיום למידת הספר התחלתי לשלב תובנות וציטוטים מהספר, המלצתי לחברים וידידים שעוסקים בתחום לקנות את הספר וללמד ממנו, יש שם תורת חיים של ממש שיכולה להוביל למהפכה של ממש בכל התפיסה של העולם הערכי היהודי הבריא כולו.
במהלך החיים עברתי כמה תהליכים ומהפכות שהתחילו ממחלת הסרטן בגיל בחרות והמשיכו עד שליחות חיי הנוכחית, אבל השינוי הגדול ביותר של חיי הוא לימוד הספר “מה את מבקשת”. תביני אני לא אדם שממהר לפרגן למחברי/ות ספרים בעיקר מדורנו, ולך אני אומר בענווה שמאז הרש”ר הירש והרב קוק ובעל התניא ורבי נחמן לא ירדה עוד ברכה לעולם כספר הזה ואת לחלוטין בקטגוריה איתם ודאי בעולמי שלי.
אני עומד מאחורי כל מילה שכתבתי וכל מילה מדודה ושקולה.
אבל יש לי שאיפה רצון ובקשה, הספר חייב להיכתב גם לבנים! יתכן ויש משהו יפה דווקא בצורתו הנוכחית אבל בחור צעיר שילמד אותו יהיה לו הרבה יותר תועלת אם זה ייכתב בהתאמה לעולם הבנים הדתיים.
אסיים בברכה נאמנה שתזכי שיפוצו מעינותיך חוצה ולראות נחת מיוצ”ח ומהתלמידות מתוך בריאות ושמחה שכולם ידעו מה הם מבקשים באהבה גוף ונפש.
אשמח אם דברי אלו לא יפוצו חוצה ככל הניתן.
הרב יוסי מהדרום
שלום אוריה
בנוגע לספר המיוחד שלך.
קראתי אותו והתרשמתי, ולמדתי, והחכמתי, וקבלתי שפה להמון מחשבות שהיו לי ולא ידעתי איך לומר אותם. ממש תודה. ולחשוב שכיוונת אותו לנערות מתבגרות… התפעלתי עמוקות מלימוד הגמרא ביומא שהצגת עם החיבור לתורה של הרב שג”ר.
אני מלמד גמרא שנה ב’ באחת המכינות החילוניות, והחלטתי שאני רוצה ללמוד איתם ואיתן את הסוגיה והרעיונות. עשיתי כך והיה פשוט מעולה!
השאלות שהועלו, התובנות, הדיבור הכן על גוף ומיניות וכיוב’ (ולא שאני מומחה גדול לעניין החשוב הזה, אבל אני יודע להתנהל בתוכו). כמובן שלא העמסתי עליהם את כל הספר שלך אבל שלחתי אותם לקרוא…
רונית, אחראית תחום מיניות בריאה ברשת תיכונים
מצאתי את עצמי עכשיו ממליצה על הספר שלך בהתלהבות רבה בהשתלמות שהעברתי ליועצים ויועצות. ראי הוזהרת😉
דוד, מנהל מרכז לזוגיות יהודית
ערב טוב אוריה.
סיימתי לקרוא את הספר שלך. רציתי פשוט להגיד תודה וכל הכבוד. כשהגעתי לאחרית דבר וקראתי “המסע האינטלקטואלי נגמר…” חייכתי😊 הרגש וההתלהבות בספר כובשות לא פחות מהשכל. צריך לנשום עמוק כי המסע הזה מאוד מורכב…
יהושוע, פסיכולוג קליני
שלום עלייך! אמנם טרם סיימתי, אך קראתי מספיק כדי לקנות עוד שני עותקים לשתי כלותיי. בינתיים אומר רק, שהדיון שלך חכם ומרתק, ומכריח אותי להתעמת עם המשגותי, וגם עם נעורי, עם תהליך חזרתי בתשובה, ועם ההמשגות השונות לצניעות בהן נתקלתי במהלך.
שלמה, ר”מ ומחנך בישיבה תיכונית
סיימתי לקרוא את ספרך.
הוא נגע בי ועורר אותי לחשוב מחדש על עניינים שונים בזוגיות, דתיות ובכלל.
אני מעריך מאוד את האומץ שלך לכתוב בעומק על נושאים אישיים ורגישים. אני סבור שזה ספר חשוב שמומלץ מאוד לקוראו.
רות, רכזת חברתית, אולפנה בירושלים
אוריה יקרה תודה רבה על הכל!!!
על הגמישות על הזרימה על ההתאמות אלינו, על השיחה המצוינת שקיבלתי עליה פידבקים טובים מתלמידות הורים וצוות. אנחנו מאוד מעוניינים שהבנות שלנו ירכשו את הספר שלך.
וגם, סליחה על כל השיגועים והשיחות מאוחר בלילה😅 המאמץ השתלם והדברים התקבלו בטוב, תלמידות ממש הודו על השיחה. ושתדעי שיש לך קסם מיוחד וחן ועדינות שפשוט כובשים גם דרך הזום 🙂
אני כותבת פוסט המלצות בקבוצות של הרכזים החברתיים, רוצה לשלוח לי פלאייר שלך או משהו אחר שאצרף?
חיים, מחנך שמיניסטים בישיבה תיכונית
תודה על ספר משובח ומושקע.
נירה, מורה באולפנה בשרון
הספר חזק ויסודי. קיבלתי ממנו הרבה. שאלה: אני מלמדת באולפנה, ובגלל שינויי תכניות (ותקציב) עקב הקורונה- חילקו ביננו הצוות מפגשים בתחומים שונים שבד”כ מעבירים דמויות מבחוץ. אני אעביר בפעם הראשונה בחיי בתחום נשיות ומיניות… מתכננת להשתמש רבות בספרך- עם קרדיט כמובן. זה בסדר, נכון?
אליהו, מרצה ומחנך
לאוריה שלום וברכה!
ברגע זה ממש סיימתי את קריאת ספרך ואני מבקש לבטא תחושה פשוטה וטבעית – תודה רבה! על המאמץ המיוחד להביא אור גדול בכלים נכונים ומדויקים.
יש הערות ויש אי הסכמות ואפילו דברים שלא הזדהיתי איתם, אך החוויה הפשוטה היא קודם כל להודות.
אז שוב, תודה רבה!
ועוד דבר – אני מרצה בתחומים הללו וממש השבוע הרציתי לתלמידים בישיבת @@ והם כתבו כמה זה היה משמעותי עבורם. אשמח לשמש כשליח לחלק לחלק מהרעיונות שבספר. ובכלל – אני מאד מאמין ברוח הכללית של ביקורת התרבות. חשוב מאד!
אורית, פסיכולוגית
האמת שאני וגם הבת שלי באמצע / סוף קריאת הספר. אני מברכת אותך מאד על כתיבת הספר הזה ! אני חושבת שהוא היה נחוץ ביותר עבור הדור הצעיר. אני מרגישה שהצלחת בספר להבהיר גם לי נקודות חשובות ואני ממש מרגישה בטוחה יותר בשיח עם נערות דתיות (כפסיכולוגית) וגם עם בנותיי. תודה רבה ❤️
זהבית, מורה חיילת
אז בינתיים אחיינית שלי אומרת שהיא עפה על הספר ושהוא חשוב מאין כמותו וכבר יש רשימת המתנה של חברות שרוצות לקרוא ולכולן היא אומרת לקנות אותו. הידד.
היא גם שואלת אם יש מצב לדבר אתך, היא מורה חיילת בנתיב והיא מעבירה שיעור לחיילות והייתה רוצה להתייעץ אתך לפני.
יאיר, מורה בתיכון דתי
התחלתי לקרוא השבת. כל הכבוד על האומץ. מרותק לכתיבה. תודה. מבחינת התוכן אני נהנה מה ניתוחים שלך. בודק גם איפה אני בדיוק בסיפור…
דינה, פסיכולוגית
כל הכבוד שזכרת לחזור אליי, את בטח מאוד עסוקה בימים אלו. בדיוק יצא לי היום לשוחח עם מטופלת שלי על הרעיונות המובעים בספרך והצגתי לה את התימה העיקרית שבו.
יפה, מחנכת למיניות בריאה
אוריה יקרה! שמי יפה, וסיימתי לקרוא את ספרך “מה את מבקשת” (בהמלצתה החמה של מאור קפלן שאצלה למדתי בשנה שעברה במכון באר). בהחלט ספר מעולה מעורר מחשבה! הספר מעמיק ועושה סדר בכל הקשור למיניות ותרבות אני כבר רואה איך הוא ישמש אותי גם בהמשך אישית, משפחתית ומקצועית… תודה לך.
ראובן, ר”מ בישיבה תיכונית במרכז
זה עתה סיימתי לקרוא את ספרך. זו היתה חוויה מטלטלת ומעוררת מחשבות רבות. למדתי המון ובמגוון רחב של תחומים: דרכי הטיעון, ההדגמה, שילוב שפה גבוהה ואישית, פירוק מושגי יסוד ועוד. יפה בעיניי הז’אנר של כתיבה ישירה לנערות (ומילות עידוד יהודיות וחמות), פרקים קצרים, ושלל דוגמאות מהמדיה.
מובן שיש לי כמה שאלות, כמה הערות וגם כמה דפים שדילגתי מחמת גודש התיאורים… עם זאת ארצה לשתף בתובנה שעלתה לי בדיבור עם בחורים בעניין. זו הקרינה על מעשה מועיל של תשובה ותיקון שלנו. לא פחות.
בניה, מורה בתיכון לנוער בסיכון
שלום אוריה.
נהניתי מאד-מאד לקרוא את ‘מה את מבקשת’.
זה בלי ספק הספר המעמיק ביותר שיש היום בנושא, ומעניין שבחרת מההתחלה להגיש אותו בפורמט שכביכול מיועד לבת שש-עשרה. אני מקווה שלא מדובר בפספוס, ושבנות שש עשרה אכן יקראו אותו…
אני מרשה לעצמי לבקש ולקוות שתוציאו ספר דומה המיועד לגברים- בעיניי שם הבעיות אפילו חמורות יותר, אם כי אולי אני אומר זאת כי אני גבר ואני פשוט מכיר יותר את הבעיות הגבריות.
אז שוב- תודה ענקית, ובהצלחה.