מה עובר על אפליקציית הסטוצים?
אוריה מבורך
“טינדר- זה מתחיל בהחלקה ימינה”. זה הסלוגן החדש של אפליקציית טינדר בארה”ב, בתרגום (לא מוצלח) שלי. אני נמצאת עכשיו במנהטן, ואחד הקרונות ברכבת התחתית היה מוקדש כולו לפרסומות של טינדר. צילמתי לכם כמה דוגמאות.
טינדר היא אפליקציה שהומצאה על מנת להקל עד כדי אבסורד על מציאת פרטנר למיניות מזדמנת. היא עובדת כמו בופה דיגיטלי של גברים ונשים שמציגים בה בעיקר תמונה של גוף ופנים. אם התמונה של אחת ה”מנות” האנושיות מצאה חן בעיניך, אתה מחליק ימינה. אם לא, מחליק שמאלה עד שאתה מוצא את המנה השווה ביותר, בתקווה שהיא מעוניינת גם בך בחזרה.
אבל משהו מעניין עובר על טינדר בזמן האחרון. אם תסתכלו בתמונות שצירפתי כאן, תגלו שכל הסיטואציות שמופיעות בפרסומות הללו מתארות מערכת יחסים זוגית (כלומר, לא-רק-מינית), כאשר אחת הפרסומות אפילו הרחיקה לכת עד כדי הצעת נישואין.
מתוך 8 סיטואציות-טינדר שהופיעו בקרון, רק אחת מהם תיארה מיניות מזדמנת, וכל השאר הלכו על רגעי קסם של זוגיות רומנטית.
גם הסלוגן החדש של טינדר, שמופיע לאורך קרון הרכבת, מלמד על התפנית הזאת. כפי שאתם יודעים, אני אוהבת לנתח את הרמה התחבירית הפשוטה של ההיגדים של תרבות היומיום ולבחון מתי אנחנו מבינים אותם ומתי אנחנו לא מבינים אותם:
האם ניתן לומר את המשפט “זה מתחיל בהחלקה ימינה”, על סטוץ?
לא. אנחנו לא רגילים לדבר על סיפור חולף של לילה אחד, במשפט כמו “איך הכל התחיל”.
אבל על מערכת יחסים, שלא לומר חתונה, אפשר לומר את זה.
הפרסומות האלה מלמדות אותי שיותר משעובר משהו על טינדר, עובר משהו על בני אדם. אם טינדר כבר לא מוכרת את עצמה באמצעות מיניות מזדמנת, (שהיא המטרה שלשמה התכנסנו כאן מלכתחילה), סימן שיש כאן הרבה מעבר למיתוג מחדש. מסתבר שהביקוש בשטח הוא למוצר אחר לגמרי, ולמוצר הזה קוראים זוגיות.
באופן נדיר אני מתמלאת קצת תקווה מהאנושות (ועוד במנהטן!) תודה לכם אנשי ארה”ב שהחזרתם לי את האמון בתשובה לשאלה “מה אתם מבקשים”.